Wallet apple pay on apple watch 10 werkt niet

Wie kent dit probleem en hoe op te lossen?

Apple pay geprobeerd om te installeren en in te richten op de apple watch 10. Nadat ik geklikt heb op ‘voeg kaart toe’ krijg ik de melding dat ik apple pay moet configureren en dat er een toegangscode vereist is.

ik heb al een ‘toegangscode’ ingesteld op mijn watch. Dus waarom deze meding?

en het vreemde is wel, als ik het horloge af doe, en weer om, dan wordt er niet om een toegangscode gevraagd.

als ik naar de instellingen op mijn watch of app op telefoon ga, en dan naar toegangscode, dan kan ik helemaal niets aanklikken en wijzigen, alles is geblokt en grijs.

Op de iphone werkt de wallet apple pay gewoon. Ook geprobeerd vanaf het instellen vanaf de iphone en ’voeg kaart toe’ werkt ook niet.

Heb al van alles geprobeerd.

watch gereset en alle instellingen verwijderd.

Opnieuw gesynchroniseerd met de iphone.

instellingen in de bankapp bekeken dat de kaart geaccepteerd wordt, daar zit het probleem ook niet.

Apple support meermaals gevraagd om mij te bellen, maar blijkbaar is er aan hun kant een probleem om verbinding te krijgen met mij. Dus daar schiet ik ook niets mee op.

Apple Watch Series 10, watchOS 26

Posted on Sep 27, 2025 6:17 AM

Reply
Question marked as Top-ranking reply

Posted on Sep 27, 2025 11:22 AM

Opgelost

in mijn cloud instelling bij schermtijd had ik ingesteld staan “Toegangscode en face id” sta niet toe), daar lag het probleem wat alles blokkeerde in de watch. Dus deze op “sta toe” gezet en toen kon ik de “wallet apple pay” instellen in de watch.

4 replies

Wallet apple pay on apple watch 10 werkt niet

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.